راهنمای خرید, کالای دیجیتال, مقایسه, نقد و بررسی

قابلیت اسپیکر های هوشمند

اسپیکرهای هوشمند چه قابلیت هایی دارند؟

اسپیکر های هوشمند برخلاف نامشان کارهای زیاد، گسترده و وسیعی را انجام می‌دهند. سوالی که برای ما پیش می‌آید این است که اسپیکر های هوشمند چه قابلیت‌هایی دارند که باعث شده تا آن‌ها را در دسته اسپیکرها قرار دهیم. بنا بر گزارش Techtarget، امروزه اسپیکرهای هوشمند در گروه گجت‌های بسیار پرطرفدار قرار گرفته‌اند. و همچنین از طرف کاربران، استقبال بی‌نظیری از آن‌ها شده است. همین موارد باعث شده تا این مقاله را به قابلیت‌های اسپیکرهای هوشمند اختصاص دهیم.

اسپیکر های هوشمند چه قابلیت هایی دارند؟

اغلب تحلیلگران بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال اعتقاد دارند پیشرفت اسپیکرهای هوشمند بسیار سریع‌تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده است. این رشد و پیشرفت تا به اندازه‌ای است که در سال 2018 سهم بیشتر بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال به اسپیکرهای هوشمند اختصاص داشت. در یک توصیف کلی از اسپیکرهای هوشمند می‌توان آن‌ها را گجت‌های هوشمندی دانست که به کاربرانی که مشغله زیادی دارند امکان می‌دهد تا وسایل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند.

کاربران اسپیکر های هوشمند می‌توانند با استفاده از این اسپیکرها از وضعیت آب و هوا و جدیدترین خبرهای روز اطلاع پیدا کنند. از دیگر قابلیت‌های اسپیکرهای هوشمند، استفاده از تایمر و زنگ هشدار این اسپیکرها است. با اسپیکرهای هوشمند می‌توانید با دوستان و خانواده خود تماس صوتی برقرار کنید و به آن‌ها پیغام‌های متنی ارسال کنید. شما بدون دخالت دست و تنها با دستور صوتی که به اسپیکرهای هوشمند می‌دهید این کارها را می‌توانید انجام دهید.

بزرگ‌ترین تفاوتی که اسپیکرهای هوشمند با اسپیکرهای معمولی دارند در قابلیت اتصال آن‌ها به اینترنت است. اسپیکرهای ساده تنها قادرند تا صدایی را که از طریق ورودی به آن‌ها داده‌ می‌شود با صدایی بلند پخش کنند. و همچنین از قابلیت‌هایی نظیر اتصال به اینترنت بی‌بهره باشند. در حالی که اسپیکرهای هوشمند با اتصال به اینترنت می‌توانند کارهایی را که گوشی هوشمند انجام می‌دهد را انجام دهند. از طرفی همان‌طور که گفته شد از قابلیت‌های اسپیکرهای هوشمند اطلاع از وضعیت آب و هوا، اخبار روز و استفاده از تایمر و زنگ هشدار آن‌ها و … است و این قابلیت‌ها در اسپیکرهای معمولی و ساده وجود ندارد.

شرکت های تولید کننده اسپیکر های هوشمند

شرکت‌های بسیاری وجود دارند که در زمینه تولید اسپیکر های هوشمند فعالیت دارند. اما در میان آن‌ها شرکت‌هایی نظیر گوگل، آمازون، اپل و مایکروسافت از مهم‌ترین تولیدکنندگان اسپیکرهای هوشمند به حساب می‌آیند. البته سایر برندهای فعال در حوزه تکنولوژی نظیر سامسونگ، شیائومی و غیره نیز به طراحی، تولید و عرضه اسپیکرهای هوشمند پرداخته و تلاش می‌کنند تا سهم بزرگتری از بازار این گجت‌های هوشمند را از آن خود کنند. سال 2017 سالی پر از محصولات جدید و شگفت انگیز در زمینه تکنولوژی و اشیای هوشمند به حساب می‌آمد اما رقابت اصلی در زمینه تولید اسپیکرهای هوشمند در دست دو شرکت بزرگ گوگل و آمازون در آن سال بود.

برترین اسپیکر های هوشمندی که در جهان، سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده. نظر کاربران بسیاری را به تکنولوژی اسپیکرهای هوشمند جلب کرده‌اند عبارتند از:

  1. اسپیکر های هوشمند گوگل هوم مینی
  2. اسپیکر های گوگل هوم ماکس
  3. اسپیکر های آمازون اکو با بهره‌مندی از دستیار صوتی الکسا
  4. هوم پاد اپل
  5. کورتانای مایکروسافت

یکی از نگرانی‌هایی که همواره در حوزه تکنولوژی با آن روبرو هستیم مسئله امنیت است. به باور بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری، تمامی وسایل و تجهیزاتی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند هنوز از امنیت سایبری ضعیفی برخوردارند. اما با تمام این مسائل چیزی که انتظار داریم در سال‌های آتی با آن مواجه شویم این است که فروش بالاتری را در حوزه اسپیکر های هوشمند نسبت به سایر گجت‌ها از قبیل ابزارهای واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و همچنین ابزارهای پوشیدنی شاهد باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *