راهنمای خرید

انواع هدفون و نکات آن

6 مورد که باید قبل از خرید هدفون های بلوتوث بدانید

یکی از تجهیزات الکترونیکی که این روزها زندگی را برای ما راحت کرده هدفون ‌های بی‌سیم که بسیار پرکاربرد و کارآمد هستند. محصولات بی‌سیم درهم ریختگی کمتری دارند و راحتی بیشتری را در زندگی برای ما به ارمغان آورده‌اند و روز به روز برطرفداران محصولات بی‌سیم افزوده می‌شود. یکی از مسائلی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که حذف سیم و بی‌سیم کردن محصولات همیشه راه حل مناسب و به عبارتی بهترین راه حل نیستند. محصولات بلوتوث علیرغم آسودگی و راحتی که برای ما دارند دچار مشکلاتی می‌شوند. با ما همراه باشید تا به مزایا و معایب هدفون‌های بلوتوث و …مورد که باید قبل از خرید هدفون‌های بلوتوث بدانید آشنا شوید.

دانستنی های قبل از خرید هدفون بلوتوث

هدفون های نوع بی سیم

هدفون‌های بی‌سیم در سه نوع اصلی وجود دارند و در دو دسته کلی جای می‌گیرند:

  1. هدفون‌های بی‌سیمی که به فرستنده جدا نیاز دارند.
  2. هدفون‌های بی‌سیمی که به فرستنده جدا نیاز ندارند.

هدفون‌هایی که به فرستنده جدا نیاز دارند هدفون‌هایی هستند که از تکنولوژی مادون قرمز و فرکانس رادیویی استفاده می‌کنند. هدفون‌های مادون قرمز قدیمی شده ولی در حال حاضر شرکت‌هایی مانند شرکت Sennheiser هستند که این نوع از هدفون‌ها را تولید می کنند. هدفون‌های مادون قرمز، بیشتر در تلویزیون‌ها کاربرد دارند و برای استفاده از آن‌ها نیاز به اتصالی خطی بدون مانع بین هدفون و فرستنده است. این موضوع بیانگر محدودیت در فاصله و زاویه‌ای است که باید از آن استفاده شود.

هدفون‌هایی که از تکنولوژی با فرکانس رادیویی استفاده می‌کنند قوی‌تر هستند و در فاصله 50 متری نیز می‌توانند با دستگاه‌های دیگر ارتباط برقرار کنند. سیگنال‌های رادیویی قابلیت عبور از دیوار را دارند و به همین جهت از این نوع هدفون‌های بی‌سیم علاوه بر تلویزیون می‌توان برای استریوهای خانگی نیز استفاده کرد. امکان به وجود آمدن تداخل در هدفون‌های بی‌سیم با فرکانس رادیویی از معایب آن است که با بیشتر شدن فاصله و بیشتر شدن دستگاه‌هایی که در محدوده فرکانسی 800 تا 900 مگاهرتز (محدوده فرکانس این نوع از هدفون‌ها) امکان این تداخل بیشتر می‌شود.

اگر به دنبال هدفون‌های بی‌سیم بدون فرستنده هستید هدفون‌های نوع بلوتوثی بهترین نوع این هدفون‌ها هستند. یکی از مواردی که باید توجه داشته باشید برای اتصال بلوتوث بین هدفون و دستگاه‌هایی نظیر لپ تاپ، تبلت و … باید هر دو دستگاه یعنی هدفون و دستگاه‌های دیگر از تکنولوژی بلوتوث پشتیبانی کنند. حداکثر محدوده بلوتوث 10 متر است یعنی در صورتی که فاصله بین هدفون و دستگاه دوم بیشتر از 10 متر شود ارتباط بین آن‌ها قطع خواهد شد.

طول عمر باتری در هدفون های بلوتوث و بی سیم

یکی از مواردی که در استفاده از هدفون‌های بلوتوث و قبل از اقدام به خرید آن‌ها باید به خاطر داشته باشید این است که هدفون‌های بلوتوث نیاز به شارژ به صورت جداگانه دارند. هدفون‌های بلوتوث ممکن است دارای باطری قابل شارژ یا حتی یکبارمصرف استاندارد باشند. اگرهدفون بلوتوثی که خریداری می‌کنید دارای فرستنده باشند ممکن است فرستنده آن هم نیاز به شارژ داشته باشد. مدت زمانی که می‌توانید از یک هدفون بلوتوثی استفاده کنید بین 8 تا 12 است که نشان می‌دهد شما می‌توانید کل مدت روز از آن استفاده کرده و دوباره آن را شارژ و برای دوره بعدی استفاده نمایید.

یکی از مواردی که باعث می‌شود تا شارژ باطری هدفون زودتر تمام شود در میزان صدای بلند آن است. هرچه قدر هدفون صدای بلندتری داشته باشد باطری آن زودتر تمام شده و زودتر نیاز به شارز پیدا می کند. سه ساعت نیاز است تا باطری یک هدفون بلوتوث مجددا شارژ و قابل استفاده مجدد شود و این شارژ با یک کابل mini USB یا میکرو قابل انجام است. یکی از قول‌هایی که Sony DR-BTN200 به هوادارنش داده نگه داشتن 40 ساعت شارژ در باطری این هدفون است!

کنترل از راه دور هدفون های بلوتوث

هدفون‌های بلوتوث بسیاری وجود دارند که مجهز به یک ریموت یا کنترل سیم‌دار هستند. از کنترل یا ریموت هدفون‌های بلوتوث برای پخش، قطع، جلو زدن موزیک‌ها، پاسخ دادن به تماس‌ها یا حتی رد تماس می‌توان استفاده کرد. هدفون‌های بلوتوث به جای داشتن کنترل مجهز به دکمه‌هایی با قابلیت‌های گفته شده در یکی از گوشی‌هایشان هستند. به دلیل این که کمپانی‌های تولید کننده هدفون‌های بی‌سیم بیشتر به زیبایی محصولات تولیدی خود توجه دارند تا کارآیی آن‌ها، بایستی در هنگام خرید به این مسئله توجه داشته باشید تا در هنگام استفاده دسترسی به این دکمه‌ها برای شما آسان شود مخصوصا اگر در حال ورزش باشید!

شکل و اندازه هدفون های بلوتوث

هدفو‌های بلوتوث در سه شکل استاندارد وجود دارند:

  • بالای گوش
  • روی گوش
  • درون گوش

هدفون‌های بالای گوش و هدفون‌های روی گوش شباهت بسیاری به هدفون‌های باسیم دارند اما هدفون‌های درون گوش کمی متفاوت هستند. در هدفون‌های مدل بالای گوش یا روی گوش برای این که باطری و رادیوی بلوتوثی در آن جا بگیرد گوشی‌های بزرگتری برای آن طراحی شده‌اند و یا با یک کابل، دو جزئ آن به یکدیگر متصل شده‌اند. در صورتی طراحی آن‌ها با اندازه معمولی باشد دارای یک پشت گردنی ضخیم هستند تا این وسایل الکترونیکی در آن‌ها جای گیرد. طول عمر باطری‌های مدل کوچک در این هدفون‌ها نسبت به اندازه‌های بزرگتر آن کمتر است.

بلوتوث و کیفیت صدا

یکی از مشکلات هدفون‌های بلوتوث اولیه که با آن مواجه بودیم، کیفیت پایین صدا در آن ها بود. این مطلب به این دلیل بود که گوش دادن موسیقی با کیفیت صدای بالا هیچگاه از اهداف تولید هدفون‌های بلوتوث نبود. اما با گذر زمان و افزایش تقاضای هدفون‌های بلوتوث بر روی افزایش کیفیت در آن‌ها نیز تمرکز بیشتری گذاشته شد. این پیشرفت‌ها را در بلوتوث‌های 3.0 . 4.0 و در کد aptX به وضوح می‌توان دید. aptX به تولید انبوه رسیده است و ادعا شده که کیفیتی مانند CD دارد. در صورتیکه هم هدفون و هم دستگاه موزیک پلیر شما از این قابلیت پشتیبانی کنند می‌توانید از تکنولوژی aptX استفاده کنید.

شرکت‌های پیشرو در تولید این تکنولوژی، Samsung ،LG ،Motorolla و htc هستند. یکی از دلایلی که باعث شده تا کیفیت هدفون‌های بلوتوث در حد پایین نگه داشته شده باشند تکنولوژی بلوتوث است. از مشکلات دیگر هدفون‌های بلوتوث، فاصله کوتاه بین سیگنال صوتی ورودی و زمان شنیدن موسیقی از طرف شماست. ابن تاخیر در زمان دیدن یک فیلم محسوس است و قطعا این ناهماهنگی بین صدا و تصویر را حس خواهید کرد. تنظیمات سخت افزاری و نرم افزاری در هدفون‌های مختلف تفاوت پیدا می‌کند و در بلوتوث 4.0 این تاخیر کمتر است.

NFC

NFC

برای تنظیم هدفون‌های بلوتوثی کافی است تا آن‌ها رابا دستگاه‌های صوتی، گوشی هوشمند، تبلت یا لپ تاپ خود جفت کنید. این کار معمولا از طریق نرم افزارهای بلوتوثی که درهر دو دستگاه باید وجود داشته باشد به آسانی امکانپذیر است. در زمان نصب، کافی است تا کد عبوری را که معمولا می‌توانید در بروشور هدفون بیابید وارد کنید. و در اکثر مواقع این کد 0000 است. هدفون‌هایی که قابلیت پشتیبانی از NFC را دارند به راحتی و با نزدیک کردن آن‌ها به یکدیگر این اتصال بین آن‌ها انجام می‌شود. با تکنولوژی NFC دیگر نیازی به وارد کردن کد عبور برای اتصال دو دستگاه به یکدیگر نیازی نخواهید داشت و پروسه اتصال دو دستگاه بسیار سریع خواهد شد!

برترین و پرفروش ترین هدفون های سال 2019

یکی از دلایل محبوبیت هدفون‌های بلوتوث و بی سیم استفاده از آن‌ها هنگام ورزش کردن است که شما را از حمل گوشی و پخش کننده‌های MP3 Player بی‌نیاز می‌سازد. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا شما را با برترین هدفون‌های بلوتوثی آن‌ها در سال 2019 آشنا سازیم. این هدفون‌ها عبارتند از:

  1. Halo Sport
  2. Bose Sleedbuds: مناسب برای زمان خواب
  3. Nuraphones: مناسب ورزش‌های کم تحرک مانند وزنه برداری
  4. Bose Soundsport Free: بهترین کیفیت صدا
  5. Earin M-2
  6. Trndlabs ALLAS: هدست اقتصادی
  7. سونی WF-SP700N: هدفونی مناسب برای یوگا و مدیتیشن
  8. Libratone Track +: با قابلیت کنترل و نویزگیر صداهای ناخواسته
  9. JAYBIRD: راحت‌ترین هدفون ورزشی

امیدوارم مقاله فوق راهنمایی مفید در زمینه خرید هدفون‌های بلوتوثی برای شما عزیزان باشد. جهت خرید انواع هدفون و هدست می‌توانید به آدرس فروشگاه سولاریس مراجعه کرده. و یا از طریق سایت اقدام به سفارش و خرید نمایید تا در اسرع وقت به دست شما برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *